Syukur kepada Yang Maha Pengampun, sebentar tadi saya dapat bercakap dengan isteri kepada Koperal Jemain Subi yang didakwa menyebabkan kematian kepada Arwah Adik Aminurasyid Amzah.

Saya menyimpan hasrat untuk menghulurkan bantuan bagi meringankan bebanan mencari wang ikat jamin yang berjumlah RM10,000 yang dikenakan oleh Mahkamah dua hari lepas. Saya dimaklumkan oleh isterinya bahawa wang itu telah dilunaskan menggunakan wang simpanan keluarga itu.

Saya berjanji akan menyumbangkan RM3,000 pada petang ini kepada keluarga Koperal Jemain Subi bagi menggantikan sebahagian wang simpanan mereka.

Berharap untuk bertemu mereka petang ini.

Seorang penulis blog cabut seperti saya menulis apa yang difikirkan oleh saya betul. Kadang-kadang ia mengundang masalah perundangan dan di dakwa sedangkan saya menulis dengan niat yang jelas. Undang-undang hendaklah dilaksanakan tidak kira ke atas siapa sekalipun dan sementara mahkamah menjatuh hukum, orang yang tertuduh dijamin tidak bersalah.

Sewaktu kejadian tembakan yang meragut nyawa Adik Aminurasyid, Koperal Jemain Subi sedang menjalankan tugas. Setidak-tidaknya, itulah pemahaman saya.